יום חמישי, 20 בספטמבר 2018

אבני חן לשיבוץ תכשיטים


תכשיט יכול להיות יפה מאוד גם בלי אבני חן שמשובצות עליו אבני חן, אך הוא יהיה ללא ספק הרבה יותר יפה עמן. כיצד אפשר לשבץ אבני חן? מי יכול לשבץ אותן? עד כמה אבני החן מעלות את המחיר של התכשיט ועל איזה תכשיטים בכלל אפשר לשבץ אותן? זה הזמן לענות על כל השאלות.

למה לשבץ אבני חן על התכשיטים?

אפשר לומר שאבני החן הן למעשה עניין יוקרתי. נכון שאבני החן מוסיפות עיצוב מרהיב לתכשיטים מכל מיני סוגים ויחד עם זאת מוסיפות הרבה ערך מוסף, אך בשורה התחתונה מדובר על תכשיט במעמד אחר לגמרי. אפשר לקחת לדוגמה טבעת מכסף שיכולה להיות נפלאה ומעוצבת גם כאשר אין עליה שום אבן חן, אך ללא ספק עם יהלום היא תהפוך להיות טבעת הרבה יותר נחשקת, הרבה יותר יוקרתית ואחת כזו שכיף לענוד בכל רגע ורגע כדי להראות לכולם. בסופו של דבר אבני החן לא סתם פופולריות במשך כל ההיסטוריה ולא סתם מדובר על סמל סטטוס חוצה יבשות וזמנים.


אבני חן

כיצד משבצים אבן חן על תכשיט?

·         שיבוץ אבני חן היא לא משימה פשוטה אפילו בהתאמה שלהן. יש צורך לבחור את אבן החן המתאימה שתעמוד במחיר הרצוי וכמובן כזו שתהיה מתאימה בצבע. יש אבנים בצבע לבן או בהיר ויש אבנים בצבע סגול או ירוק וכל קשת הצבעים הרחבה.
·         השיבוץ מתבצע על ידי צורפים שמתאימים את אבן החן במיקום מדויק ובהדבקה חזקה אל התכשיט כך שלא תצא בכל מצב.

על אלו תכשיטים ניתן לשבץ אבן חן?

אבן החן יכולה להיות משובצת לבדה בור אבן קטנה או גדולה יחסית או שמספר אבנים ישובצו על תכשיט אחד, שיכול גם להיות קטן מאוד. למעשה כל וריאציה אפשרית תתקבל בברכה כאשר זו מלאכתם של משבצי אבני החן ויצרני התכשיטים. הצופרים שמתעסקים בתכשיטים צריכים לדעת שהשיבוץ של אבן החן צריך להיות איכותי לא פחות מאבן החן עצמה ומההתאמה שלה לתכשיט. ניתן לשבץ את אבני החן על כל תכשיט שרוצים החל מטבעות ושרשראות ועד צמידים ואפילו עגילים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה